Vitt, kallt o roligt!!

Idag har jag upptäckt något som jag totalt glömt bort... och som gör att det plötsligt blev mycket ljusare ute! Det kallas visst för snö, säger matte. Det kittlar lite i näsan när man nosar in det och känns kallt mot nosen - men dofterna kommer fram på ett annat sätt... mycket trevligt!!

Tyvärr så har matte inte hunnit ta någon bild på det ännu, men vi har ju tydligen bilder från förra året, när jag o Charlie lekte i snön.

Nu på kvällspromenaden skuttade jag fram, fast jag satt i koppel!! Det var ju så roligt o uppiggande på något vis! Kanske just för att det blev så ljust o fint!

Hörde av matte att min mamma, mormor o tom gammelmormor stack från Gilla igår... vad håller dom på med egentligen?? Sådär gör ju inte ens jag eller Alvin - och knappast Hilda heller!! Fy skäms på ER!! Tänk på vad matte Gilla kände!! Tur att Alvin, Kalle o Hobbe hjälpte till! Hoppas NI har träningsvärk idag, både i hjärnan o benen... och att Ni lär Er en läxa som heter DUGA! Hur tror Ni att min matte ska tänka nu? Kommer hon att släppa mig med Er i framtiden?? Knappast... om Ni inte slutar upp med de där dumheterna snarast!!

Matte o husse pratade om att vi kanske åker upp till Njurunda i februari - det hoppas jag verkligen, för jag vill till Alvin o leka!! Det är ju så roligt!!

Puss o slick o snöbus till alla mina bordervänner

//PuffliZ