Tant!!

Hallå i kylan!!

Ja, nog har vintern kommit! Det har varit mer än -20 grader här i ett par dagar, vilket har haft till följd att bildörrar har frusit... ni ska veta att jag är glad att vi har en stor bil med skjutdörrar...

Igår var min mamma här o fikade på kvällen, så att jag kunde ta ut vovvarna. Inte för att varken dom eller jag vill gå särskilt långt, det är ju så j...a kallt!! De fyrbenta stackrarna går på tre ben o byter benet som inte nuddar marken.. ser roligt, men samtidigt hemskt ut. Har faktiskt funderat på att köpa sådana där små tasskor, men jag skulle inte tro att de vill ha sådana på sig... Iaf så bestämde mamsen o jag att vi skulle in o shoppa idag, vilket vi har gjort. Innan jag kunde åka, fick jag duscha Pufflis vars avföring hade fastnat i pälsen, så hon ville inte gå in efter morgonpromenaden!! Vilken duktig hund!! Allt beror ju på att hon har alldeles för mycket päls där bak, så jag är tvungen att göra någonting åt det - idag!

Hur som helst, så kom vi väl iväg vid halv 11 tiden. Eftersom förardörren inte gick att öppna o låset hade frusit på passagerarsidan fram, så var jag tvungen att klättra in genom skjutdörren på andra sidan. Efter mig kom mamma, också klättrande, eftersom knappen inte gick att få upp. När hon väl satt sig i passagerarsätet fram, så konstaterade hon att bältet också frusit, vilket innebar att hon fick klättra bak igen!! Ni kan ju tänka er hur mycket vi har klättrat idag, med bilen full med kassar!! Ja, ja, allt går ju med lite vilja!!

Vi började med att åka till en klädbutik i Krylbo av alla ställen, men faktum är att de har jättemycket snygga kläder där!! Tom märkeskläder - kanske inte så exklusiva, men det är iaf bättre kvalitet än H&M osv. Jag köpte två bomullsjumprar, en jättesnygg knälång kjol i svart o lila, långstrumpor (som jag trodde var strumpbyxor) o en jättesnygg storstickad kofta med kort ärm! Det ska jag ha på julafton, tänkte jag. Vi träffade o pratade med en massa roliga människor, alla verkar lite gladare så här till jul. En tjej gick in i provrummet o testade en knäkort kjol, bolero o fin jumper. Hon konstaterade dock, att det inte var så sexigt med korta bomullstrumpor till, vilket fick oss att börja skratta en hel del!! En annan kvinna var där med sin 75-åriga mamma (hon berättade faktiskt det). Hon frågade en expedit om de hade byxor till en kvinna utan arsel, men med mage!! Jag kunde naturligtvis inte hålla mig, utan föll i skratt, mamma också.

Vidare från Krylbo in till Avesta. Vi gick till Plushuset o handlade lite ditt o datt till Roger, Johan, Wille o lilla Alice. Efter det gick vi till Coop. Rättare sagt, mamma tappade bort mig - o jag henne, så hon hade gått till bilen, vilket jag också gjorde, efter att ha letat efter henne i nästan varenda butik inne i Plus... Tur att det är en liten stad!! På Coop handlade jag lite mat. När vi skulle gå in till Coop, var det ju som ni förstår så här i julhandeln lite "crowded" så jag stod där med min vagn o väntade på att ett litet barn i 4-5 årsåldern skulle upptäcka mig o flytta på sig (man vill ju inte köra på små barn eller gammalt folk). Hennes mamma upptäckte mig o utbrast:- Flytta på dig ...., så att TANTEN (!!??) kommer fram!! - Tant, utbrast jag förnärmat o blängde på mamman, men började sedan skratta... OK, jag bjuder på det, bara för att det är jul!!

Ha det gott!!

Imorgon eller på måndag, ska jag baka världens godaste saffransmuffins!!

Vedeldade varma kramar från mig!!