Skogspromenad o Lucia



Förra veckan fick vi äntligen tid att gå ut i skogen min kompis Mia o jag. Hon har en blandrastik som är några månader yngre än Puffliz. Det är Bearded collie o nå´t mer i henne. Mycket gosig o rar vovve. De lekte så mycket o Puffliz var som vanligt lite jobbig... Det tyckte tom lilla Iza. Det var svårt att få en bild på dom, som ni kanske ser...



Här har vi iaf en lydig vovve - Charlie!!



Här fick vi hundarna att sitta still i några sekunder... Sedan bar det av igen!!



Liten Puffla... hon vet hur man ska göra för att ligga skönt! En lagom hög kudde under huvudet - sedan är det som att sova på moln!!



Sankta Lucia, ljusklara hägring, sprid i vår vinternatt, glans av din fägring....



Min coola lilla Wille.... han kom med dessa glasögon på sig o såg så himla häftig ut!!



Puss!!


Idag är det måndag och det har varit mycket telefonsamtal till vårdcentralen. Fick iaf flexa hem lite tidigare, för att hinna åka på Willes Luciatåg på dagis. Vi var utomhus och det var hur mysigt som helst. Kan tyvärr inte lägga ut några bilder, eftersom jag inte fått föräldrarnas medgivande - eller rättare sagt - jag har inte ens frågat om det! Alldeles för många föräldrar.

Nu har Roger åkt in till Avesta för att Samuel ville köpa en mobiltelefon för sina ihopsparade pengar. Han har sålt jultidningar och varit så duktig!!

Hugaligen, vad trött jag blev helt plötsligt... kanske beror på att jag varit vaken från 4-4:30 tiden i morse. Kunde inte somna om efter att jag hämtat Wille... då låg jag bara och väntade på att mobilen skulle larma.

Nu ska jag gå o byta batterier... innan Wille gör det "hälv"

Många kramar från oss