Pepparkaksbak...och Gojigröt!

Hej igen!

Nu har jag fått tillbaka orken efter persen förra helgen. Men det tog några dagar. På tisdagen var jag på KOL-utbildning i Borlänge, som jag varit med och ordnat. Det blev mycket lyckat och vi fick väldigt bra betyg av läkarna och sjuksköterskorna mm professioner som var med. Onsdag-fredag har jag varit på vårdcentralen. Hade några patienter som jag vaccinerade också, det var kul! Hör ju inte till min vardag i mitt vanliga jobb. Jag sticks som bara den, men inte just med vaccinationer. Vad makabert - att tycka det är roligt att sticka folk - men man gör det ju för ett bra syfte, inte för att jag just tycker att det är roligt så jag står o skrattar precis. Ni förstår säkert vad jag menar - iaf Jessica...

Igår kväll gjorde jag en dubbel pepparkaksdag av ett recept som jag fick av en arbetskamrat för en väldig massa år sedan. Det är en mycket barnvänlig o lättbakad deg, som inte fastnar i allt. Å till på köpet - så är den VÄLDIGT god!! Jag älskar pepparkaksdeg!! Det gör nog alla i det här hushållet...

Nu till lite bilder!!



Wille smakar på pepparkaksdegen... jag sa att han skulle dra 1 finger i degen, men det blev hela handen...


Willes pepparkaksformar. Tänkte att dessa skulle få honom att sitta still o baka en längre stund... men, det blev inte riktigt så.




Elias o Wille i baktagen! Den ensamma Tyrannosaurusen på plåten, har Wille bakat. Det blev vad han åstadkom idag. Sedan var han nöjd! Då hade han ju i och för sig suttit "stilla" i ca 30 minuter. Vi spelade julskiva under tiden vi bakade - men den fick jag inte lyssna färdigt på förrän vi var tvungna att sätta Wille i annan sysselsättning, för att vi andra skulle få baka ifred.


Dagens skörd!! På det lilla fatet är det pepparkakor som jag gjorde till Wille. Den lilla ensamma Tyrannon är iallafall hans!! Alltid något.



Ja, när har jag gjort Goji-gröt som jag åt till frukost! Den var god, men jag skulle haft mer kiwi, för det var riktigt gott med det på! Det är bara det att min lillplutt älskar kiwi, så jag fick bara ta ett par skedar från hans frukostfrukt. Väldigt mättande var det iaf och gott som sagt var!! Tack Icki!
Wille ville inte ha Goji-gröt, trots att jag sa att det var från Kicki i Sundsvall. Han pratade med Roger i telefon, medan jag då kokade hans havregrynsgröt: -Pappa, jag vill inte ha den där andra gröten, från Kicki i Sundsvall...
Det lät så himla skojigt!! Du förlåter säkert lilleman, eller hur Icki Innom?
När jag åt min gröt (den tar 7 min att koka, så jag åt lite senare än Wille) så satte han sig bredvid mig o ville smaka. Men nej, det var inte gott, sa han.

Vädermässigt - bedrövligt!! Det känns på en gång i kroppen, att mörkret o slasket är tillbaka! Igår snöade det lite grand på förmiddagen, o man kunde riktigt känna hur energin kom. Dock inte för att stanna, verkar det som.

Nu ska jag gå o förbereda middagen - det blir panerad fisk idag. Med god kall sås till.

Trevlig lördag!!

Många kramar o värme!