Inte stressa... nej...

Måndag...

Jobbade kväll igår o vi hade en väldigt lugn o fridfull kväll, vilket var skönt så här dagarna före jul. Idag är det någon form av avtackning för vår underbara chef Milo. Jag hade tänkt åka in, men jag känner att jag har för mycket att göra hemma, sedan är det så känslomässigt jobbigt att hon ska lämna oss...

Tidigt i morse, före kl 05, larmad Rogers mobiltelefon. Han låg kvar i sängen o tittade på mig som för att säga:
-Ska du inte gå upp? Men jag som för tillfället hade en fungerande hjärna, klappade honom på kinden o sa: -Du ska gå upp nu Roger! Yrvaken som han var, tog det lite tid för honom att förstå att så var det ju! Oftast är det ju jag som går upp så där tidigt, men inte denna morgon! (Vilket var jätteskönt...) Sedan hade jag lite svårt att somna om. Wille ropade till vid 6-tiden så då hämtade jag honom. Jag somnade om vid halv 7, skulle jag tro. För att sedan vakna strax före kl 8 o vara SUPERDUPER-TRÖTT!! Varför är man så dum, så man somnar om egentligen? När man vet att man kommer att vara så där äckligt trött när man vaknar nästa gång?

Pufflis larmade för mat, men jag vägrade gå upp. Då hoppade hon upp o la sig på min mage o gosade istället. Hennes skäl till det, var väl att hon inte ville missa när matte väl skulle kliva upp ur sängen... men det var ju ett skäl så gott som något! Alla tillfällen till gos, tas välkommet emot! Oavsett om det är människor eller djur!

Efter att hundarna fått sin frukost, fick de gå ut på gräsmattan o göra sina behov. Pufflis har fullt sjå att hitta ett bajsställe, eftersom det är så djup snö. Någon har gjort en liten stig, så den går hon på. Det gör det ju också lätt för oss att hitta alla små kottar! Sedan blev det en brasa, eftersom det var ganska kallt här inne. Frukost på Willes begäran - mannavälling... värmer gott i kistan... Efter frukost - dammsugning, plockning, damning, mer plockning, byte av dukar osv. Nu vill jag ha in våran jullåda, så att tomtarna får komma fram o förgylla vår tillvaro! När Felicia kommer hem, ska hon få baka. Det har hon väntat på. Som ni förstår så tycker hon att det är kul, o varför skulle jag missunna henne det?

Ikväll ska Roger o grabbarna till kyrkan. Jag stannar hemma o pysslar istället. I och för sig så är det ju väldigt vackert i kyrkan, men jag känner att jag kan det där nu. Hur många år har man inte suttit där o tittat på julspelet?

Just nu sitter min lilla älskling i badet. Egentligen ville jag att han skulle bada ikväll istället, eftersom han ska ut o leka i snön sedan, men som han själv sa: - Men mamma, jag kan ju torka mig o sen sätta på mig kläder innan jag går ut o leker....

I morse frågade han mig om jag älskade honom... - Det är klart att jag gör det, svarade jag. Då ville han skriva det på en lapp o sedan ringa till sin pappa o säga: - Jag älskar dig pappa... (Vilket härligt telefonsamtal Roger fick!)

Nu ska jag gå o se om det är något annat som ska göras. Roger kommer dessutom hem vilken sekund som helst.

Många snöänglar från oss!!

PS:Min förardörr går nu att öppna - vilket har gjort att min gymnastiska träning på ett oförklarigt sätt helt stannat - iaf beträffande klättrande i bilar!!