Willes "egna" rum

I fredags hade jag storstädning här hemma. Han väl inte storstäda hela huset, men gick igenom tre rum riktigt ordentligt. Det var vårt sovrum och pojkarnas rum. Så fort Roger kom hem från jobbet, så fick han ta i! Ingen pardon! Bara att sätta igång! Vi flyttade ungarnas våningssäng in till Isaks gamla rum och Isaks gamla säng in till Elias och numera Willes rum. Wille har ju sovit bredvid oss sedan han född blev. Har provat att flytta ut honom, men till slut så blev de så att han sov i vår säng och någon av oss i Isaks... inget bra familjeliv... Det har slutat med att Wille fått flytta tillbaka till oss. Till saken hör att han haft nattskräck sedan han var liten, som i och för sig har gått över - i alla fall det mesta - men han vaknar nästan varje natt och ropar efter mamma. När han var mindre kunde han skrika och härja, men var liksom okontaktbar. Läste om det i föräldratidningar sedan och förstod att det var just nattskräck han led av. Lillparveln.... Själv var jag mörkrädd hela min barndom, det var visst Roger också.... Jag är faktiskt lite mörkrädd fortfarande, ligger o lyssnar på minsta lilla ljud. Nu har jag ju hundarna, och inbillar mig att de först av alla, borde märka om något skumt försiggick.

Första natten sov Wille HELA natten i sitt nya rum. Andra natten kräktes han, som jag berättat förut. Tredje natten, vaknade han vid halv 3 och efter det vet jag inte om jag somnade om, förrän klockan ringde 05:20. Fjärde natten, dvs inatt, vaknade han ett par gånger och ropade mamma. En gång fick jag springa in och ge honom lite vatten, och andra gången somnade han om av sig själv. Det är konstigt, men jag hör minsta lilla knäpp från honom, precis som när han var liten bebis... Pappa Roger sover sött och snarkar vidare i sin säng.... trots att det nu är jag som går upp TIDIGT! Men det brukar ta sådan tid när pappor ska gå upp, så då hinner barnen vakna mer - om ni förstår vad jag menar. Hur som helst, så kom Wille in till oss av sig själv, utan gråt, vid ca 5. För det var alldeles innan min klocka ringde... Å imorgon ringer den tyvärr igen.... så där tidigt! Egentligen hatar jag att gå upp så där tidigt, kanske inte egentligen att gå upp tidigt, snarare att jag sover så himla dåligt. Ligger liksom och väntar på att gå upp.

När jag kom hem idag, så låg dagstidningen på bordet. Började bläddra i den innan matlagningen. Fick då en kall kår efter ryggen, då jag läste om en 39-årig motorcyklist som igårkväll hade kolliderat med en sopbil - i Svartvik!! Var tvungen att skicka ett sms till kennelmamma Jessica för att höra att allt var bra med kennelpappa Morgan och som tur var så var allt bra.... Puh.... ibland blir allt så konstigt! Det var liksom tre saker som stämde in på Morgan, så jag blev verkligen rädd! Tyckte det tog åratal innan Jessica svarade på sms:et, men hon var naturligtvis upptagen med något, kanske var på jobbet eller så. Hon visste ju inte att jag just läst det där otäcka. I tidningen stod det också om en till mc-olycka, där en 20-åring hade kört i 100 km i en kurva istället för 50 km/h, vilket resulterade i dödsfall. Just då, hade jag lust att sälja min. Det är ju så att man inte är ensam på vägarna och man är väldigt sårbar, där man sitter på hojen. Men tänker man på det hela tiden, så försvinner ju tjusningen. Vad som helst kan ju hända, precis när som helst, utan att vi behöver sitta på en motorcykel!

Idag har jag haft en administrativ dag på jobbet. Imorgon ska jag vara undersköterska igen... det tycker jag är mysigt, för då får man vara närmre patienterna, vilket man inte hinner som sjuksköterska.

Wille och Felicia sitter just nu och tittar på kvällsfilm, "Hajar som hajar". Lillplutten har nyss tagit sitt kvällsbad, för han har en förmåga att smutsa ner sig den lille gosingen. Han gjorde sig illa idag också när han skulle gå ner för studsmattan via en stol som vi har där, för att barnen ska kunna ta sig upp. Rev upp ca 10-12 cm i form av skrapsår på ryggen... Det första han frågade mig, var om det var blod? Och det var det ju, lite grand.

Nu är jag så trött så ögonen går i kors....

Tycker annars att ni kan skriva lite mer.... fast jag har ju heller inte gjort så många inlägg förstås!

Nu får ni alla en godnattkram.... zzzzzzzz............................